Kolme liikettä ja 450 toistoo?!

Moikka!
Tänään ollaan postauksen parissa, jossa esittelen kolmen liikkeen treenin. Tässä treenissä tulee yhteensä 450 toistoo ja voin sanoa että hikikin tulee. Minun piti esitellä teille mun suosikkeja, mutta se tulee myöhemmin tällä viikolla! Mulla oli vähän teknisiä ongelmia sen postauksen kanssa, mutta toivottavasti tämä korvaa sen! Eiköhän mennä katsomaan 450 toiston treeni! Liikkeitä tehdään 5 kierrosta, ja kaikki liikkeet putkeen ja sen jälkeen pieni lepo. Eli yksi kierros on suoritettu kun olet tehnyt kolme liikettä putkeen!

Ensimmäisenä liikkeenä on ihan perinteinen kyykky.  Voit ottaa tähän kahvakuulan tai vastuskuminauhan, jos haluat lisävastusta. Miten teet liikkeen: Asetu noin hartian levyiseen asentoon tukevasti (jos haluat niin voit vähän avata varpaita ja polvia ulospäin). Lähde laskeutumaan alaspäin, mutta huolehdi ettei polvesi mene varpaiden yli. Toistomäärä: 40 toistoo/kierros

Toisena liikkeenä on punnerrus. Voit tehdä tämän raskaammalla tavalla (niinkuin kuvassa) tai polvet maassa, jolloin liike on kevyempi. Miten teet liikkeen: Mene lankkuasentoon, mutta kädet ovat suorassa suunnilleen olkapäiden leveydellä (voi olla vähän leveemmälläkin). Pidä keskivartalo tiukkana ja koita pysyä suhteellisen suorassa linjassa. Lähde laskemaan kroppaa maata kohti, mutta älä anna sen koskea maata! Kevennetty versio: Käy edellä kuvailtuun asentoon ja laske polvet maahan. Sen jälkeen lähdet suorittamaan liikettä tismalleen samanlailla, kuin jos polvet olisivat ilmassa. Toistomäärä: 30 toistoa/kierros


Viimeisessä liikkeessä treenataan vatsalihaksia. Mä en tiedä tämän liikkeen nimeä, koska vuorikiipeilijä tämä ei mun mielestä ole. Jos joku tietää ni voi kommentoida sen tonne alas! Tässä treenataan sekä syvät vatsalihakset, kuin sivuvatsalihakset! Miten liike tehdään: Asetu lankkuasentoon (ylempi kuva). Pidä keskikroppa tiukkana, ettei selkä mene notkolle. Lähde viemään polvea kohti saman puolen kättä (alempi kuva), palauta rauhallisesti lähtöasentoon. Toista sama juttu toiselle puolelle. Toistomäärä: 10 toistoa/per puoli. Yhteensä 20 toistoa/kierros.
Kun olet tehnyt kaikki liikkeet putkeen yhteensä viisi kierrosta, olet saanut suoritettua 450 toistoa. Tämä on helppo sykkeen nostatus esimerkiksi mökillä tai jollain muulla reissulla! Haastettaa saa esimerkiksi just kahvakuulalla, jonka pidät sylissä kyykätessä! Aina voi soveltaa näitäkin liikkeitä!  Toivottavasti te tykkäsitte tästä, ja jättäkää kommenttia jos haluutte nähdä erilaisia treenipostauksia. Pyrin niitä toteuttamaan mahdollisuuksien mukaan.
Noora

Tykkää-merkinnät

Kommentit

Anonymous
,
toi viimenen liike on sisiliskokävely 😊
nooraemilia,
Noku mä mietin pitkään että onko se se mut en sit ollu yhtää varma! Kiitos paljon!
nooraemiliablog.wordpress.com
Jeannays,
Tää oli tosi hyödyllinen ja huippu postaus!<3
jeannays.blogspot.fi/?m=1
Mette
,
Olipa mukava postaus! Pääsee kyllä heti testiin! 😊
nooraemilia,
Voi kiitos ihana! <3
nooraemiliablog.wordpress.com
Anonyymi
,
Vaikuttaapa mukavalta treeniltä. Pitääpä testata tänään, kun mökillä ollaan ja haluaa jonkinlaisen treenin tehdä.
nooraemilia,
Voi kiitos! Mukava kuulla! 😊
nooraemiliablog.wordpress.com